ΚΑΡΥΔΟΠΙΤΑ
Σιγά σιγά να οργανωνόμαστε
με συνταγές που είναι χειμωνιάτικες και μας θυμίζουν Χριστούγεννα. Έτσι
λοιπόν κάθε εβδομάδα θα σας δίνω συνταγές για την αγαπημένη γιορτή
μικρών και μεγάλων.
ΥΛΙΚΑ
300 γρ. σιμιγδάλι χονδρό (2 φλ. τσ.)
300 γρ. ζάχαρη
150 γρ. καρύδια κομμένα (1 φλ.τσ)
1 κ.γ. μπέικιν
1 κ.γ. κανελογαρυφαλο
7 μεγάλα αυγά
2 βανίλιες
Για το σιρόπι :
2 φλ.τσ. ζάχαρη
3 φλ.τσ. νερό
1 κ.γ. χυμό λεμονιού
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Βράζουμε το νερό με τη ζάχαρη για 5 λεπτά (από τη στιγμή που θα αρχίσει
να βράζει) ώστε να γίνει σιρόπι και το αφήνουμε να κρυώσει. Χτυπάμε με
το μίξερ τους κρόκους των αυγών και ανακατεύουμε το σιμιγδάλι, το
κανελογαρύφαλλο, τα καρύδια, το μπέικιν και τη βανίλια. Σε ένα άλλο μπολ
χτυπάμε τα ασπράδια με τη ζάχαρη και κατόπιν τα ανακατεύουμε με το
υπόλοιπο μείγμα.
Βουτυρώνουμε ένα ταψί και αδειάζουμε το μείγμα και το ψήνουμε στους 180 βαθμούς για 50 λεπτά.
Χαραζουμε σε κομμάτια και σιροπιάζουμε.
Ή θα έχουμε ζεστό σιρόπι και κρύο γλυκό ή αντίθετα, δηλαδή ζεστό γλυκό και κρύο σιρόπι.
Αν θέλετε μπορείτε να λιώσετε μία ολόκληρη κουβερτούρα σε μπεν μαρί και
αφού κρυώσει το γλυκό σας να τη ρίξετε από πάνω. Καλή επιτυχία!

ΚΕΙΚ ΜΠΑΝΑΝΑΣ
Κέικ για όλες τις ώρες,
στο πρωινό, στο κολατσιο, με τον καφέ ή με ένα ποτήρι γάλα, στο
σχολείο, στη δουλειά....παντού! Το κέικ με μπανάνα είναι πολύ νόστιμο
και με υπέροχο άρωμα...Κάτι ακόμη σημαντικό δεν έχει πολλές θερμίδες.
YΛΙΚΑ
3 κ.σ. μέλι
1 μπανάνα λιωμένη
100 γρ. ξυσμένο καρότο
50 γρ τριμμένο καρύδι
175 γρ. αλεύρι
1 1/2 κ.σ. μπέικιν
1/4 κ.σ. κανέλα,γαρύφαλλα, μοσχοκάρυδο τριμμένα και ανακατεμένα
200 ml γάλα
2 ασπράδια αβγών
άχνη ή 70 γρ λιωμένη σοκολάτα για να σκεπάσουμε το κέικ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Προθερμαίνουμε τον φούρνο στους 170 βαθμούς. Βουτυρώνουμε ελαφρά μία φόρμα και ρίχνουμε λίγο αλεύρι.
Βάζουμε το μέλι σε ένα μπόλ και προσθέτουμε την λιωμένη μπανάνα.
Ανακατεύουμε πολύ καλά. Ρίχνουμε μέσα στο μίγμα τα καρότα και το καρύδι.
Κοσκινίζουμε το αλεύρι και προσθέτουμε το μπέικιν. Ρίχνουμε και το γάλα
και ανακατεύουμε.
Χτυπάμε τα ασπράδια να γίνουν μαρέγκα και τα
προσθέτουμε στο μπολ με τα υπόλοιπα υλικά. Ανακατεύουμε πολύ καλά.
Ψήνουμε για 35-40 λεπτά. Οταν ψηθεί βγάζουμε τη φόρμα και αφήνουμε να
κρυώσει. Αφού κρυώσει αναποδογυρίζουμε σε ένα δίσκο και διακοσμούμε αν
θέλουμε με άχνη ή με λιωμένη σοκολάτα.

ΧΟΙΡΙΝΟ ΜΕ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΚΑΙ ΜΠΥΡΑ
Σήμερα
σας δίνω μία συνταγή που μπορείτε να την κάνετε και για το
χριστουγεννιάτικο τραπέζι σας! Είναι ένα πολύ νόστιμο πιάτο που θα γίνει
από τα αγαπημένα σας! Τα υλικά είναι για 6 άτομα.
ΥΛΙΚΑ
1 1/2 κιλό χοιρινό ρολό από το καρε
2/4 φλ.τσ. ελαιόλαδο
1 κ.σ. φυτινη
1 κουτί μπύρα
χυμός από 2 πορτοκάλια
1 φλούδα πορτοκαλιού
2 μικρά κρεμμύδια ψιλοκομμένα
αλάτι, πιπέρι, κάρυ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Πλένουμε και σκουπίζουμε το κρέας. Σε μία κατσαρόλα βάζουμε το λάδι και
τη φυτίνη και ροδίζουμε το κρέας σε μέτρια φωτιά από όλες τις πλευρές,
να κρατήσουμε τους χυμούς του μέσα. Όταν το κρέας μας πάρει χρώμα,
σβήνουμε με τη μπύρα και το χυμό πορτοκαλιού.
Προσθέτουμε τη φλούδα
του πορτοκαλιού, τα κρεμμύδια, αλάτι και πιπέρι και λίγο κάρυ και
σιγοβράζουμε μέχρι να μαλακώσει το κρέας (σε κατσαρόλα 1 ώρα περίπου,
στη χύτρα 45 λεπτά).
Όταν είναι έτοιμο, το βγάζουμε σε πιατέλα και
το κόβουμε , αφού το αφήσουμε λίγο να κρυώσει, σε φέτες μαζί με τη
σαλτσούλα του. Σερβίρουμε με ρύζι ανάμεικτο με καλαμπόκι και μαϊντανό!
Καλή όρεξη!

ΜΕΛΟΠΙΤΑ
Μία γλυκιά πίτα για τα Χριστούγεννα. Μπορείτε να τη διακοσμήσετε με ότι θέλετε.
ΥΛΙΚΑ
1/2 κιλό μέλι
120 γρ βιταμ
250 γρ ζάχαρη
700 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
1 κ.γ. μπέικιν
250 γρ αμυγδαλοψυχα τριμμένη
2 κ.γ. κανέλα
1 κ.γ. μοσχοκάρυδο και γαρύφαλο
1/4 κ.γ. αλάτι
3 αβγά
200 γρ κόντιτα
Για γαρνίρισμα: αμυγδαλα φιλέ
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Βάζουμε το μέλι με το βιταμ και τη ζάχαρη σε κατσαρόλα ώσπου να
αρχίσει να βράζει ανακατεύοντας συνεχώς. Το αφήνουμε στην άκρη να
κρυώσει.
Ανακατεύουμε το αλεύρι με το μπεικιν και την αμυγδαλόψυχα,
τα μπαχαρικά, το αλάτι, τα αυγά και τα κόντιτα. Προσθέτουμε το μείγμα με
το μέλι και ζυμώνουμε.
Αλείφουμε με βιταμ ένα μεγάλο ταψί ή δύο
πιρεξ και απλώνουμε τη ζύμη μας. Κόβουμε σε κομμάτια και ριχνουμε τα
αμύγδαλα φιλέ. Ψήνουμε για 40 λεπτά στους 200. Την αφήνουμε να κρυώσει
και την σερβίρουμε. Καλή επιτυχία!
ΟΣΟΜΠΟΥΚΟ
Το μοσχαράκι μαγειρεμένο με αυτό τον τρόπο γίνεται υπέροχο! Ιδανικό για το κυριακάτικο τραπέζι!
ΥΛΙΚΑ
1 κιλό μοσχαράκι κοτσι σε μερίδες
λίγο αλεύρι για το κρέας
3 κ.σ. ελαιόλαδο
2 μεγάλα κρεμμύδια ψιλοκομμένα
1 φλ. τσ. άσπρο κρασί
1 φλ. ντομάτα ψιλοκομμένη
1 κ.σ. πελτέ διαλυμένο σε μισό φλ. νερό
1 καρότο τριμμένο
2 σκελίδες σκόρδο κομμένες
1 κ.σ. μαϊντανό
1 κ.σ. ζάχαρη
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Πλένουμε το κρέας, το σκουπίζουμε, το αλευρώνουμε και το σωτάρουμε στην
κατσαρόλα με το λάδι. Προσθέτουμε τα κρεμμύδια. Σβήνουμε με το κρασί,
προσθέτουμε το καρότο και αφήνουμε το κρέας να σιγοβράσει για μισή ώρα.
Προσθέτουμε τη ντομάτα,τον πελτέ, το σκόρδο, το μαϊντανό, αλάτι,
πιπέρι, ζάχαρη κι ένα ποτήρι νερό. Το σιγοβράζουμε μέχρι να μαλακώσει.
Σερβίρουμε με πατάτες πουρέ ή τηγανιτές, με ρύζι ή ταλιατέλες. Καλή
όρεξη!
ΑΜΥΓΔΑΛΕΝΙΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ
Εύκολα μπισκότα για τα Χριστούγεννα και όχι μόνο! Λιώνουν στο στόμα!
ΥΛΙΚΑ
250 γρ βιταμ
120 γρ άχνη
2 κρόκοι αβγών
100 γρ αμυγδαλόψιχα αλεσμένη
350 γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
ολόκληρα αμυγδαλα
100 γρ. σοκολάτα κουβερτούρα
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Σε ένα μπολ χτυπάμε το βιταμ με τη ζάχαρη και τους κρόκους μέχρι να
ασπρίσουν. Προσθέτουμε την αμυγδαλόψιχα, το αλεύρι και ζυμώνουμε μέχρι
να έχουμε μία λεία και ομοιογενή ζύμη. Την κάνουμε μπάλα και την
τυλίγουμε σε διάφανη μεμβράνη. Την βάζουμε για μισή ώρα στο ψυγείο.
Ανοίγουμε τη ζύμη μας σε φύλλο με πάχος μισό εκατοστό περίπου και
κόβουμε με κουπ κατ σε σχήμα καρδιάς κομμάτια ζύμης. Τοποθετούμε τις
καρδιές σε λαδόκολλα και βάζουμε σε κάθε μία από ένα αμύγδαλο. Ψήνουμε
για 15-20 λεπτά στους 200.
Όταν κρυώσουν οι καρδιές μας λιώνουμε σε
μπεν μαρί την κουβερτούρα και βουτάμε τις μισές καρδιές στη λιωμένη
σοκολάτα. Καλή επιτυχία!
ΚΑΡΙΟΚΕΣ
Συνεχίζουμε με τις συνταγές
γλυκών που μυρίζουν Χριστούγεννα....Βέβαια οι καριόκες τρώγωνται όλο τον
χρόνο αλλά μπορείτε θαυμάσια να τις κάνετε τα Χριστούγεννα! Είναι τοσο
εύκολες!
YΛΙΚΑ
1 ΒΙΤΑΜ λιωμένο ή βούτυρο λιωμένο ή μισό βούτυρο μισό βιτάμ
1/2 ζαχαρούχο γάλα (μεγάλο κουτί)-μπορείτε να βάλετε ολόκληρο κουτί αλλά δεν θα βάλετε εβαπορέ.
1/2 εβαπορέ γάλα (μεγάλο κουτί)
1 κουταλιά μπράντι ή λικέρ ή ουίσκι της αρεσκείας μας
4-5 κ.σ. κακάο καλής ποιότητας
1 ποτήρι νερού καρύδια χοντροκομμένα
2 βανίλιες
2 πακέτα μπισκότα μιράντα Παπαδοπούλου
500 γρ. κουβερτούρα λιωμένη
λευκή ή μαύρη τρούφα για το πασπάλισμα
ΕΚΤΕΛΕΣΗ
Στο πολυμίξερ τρίβουμε τα μπισκότα σε σκόνη. Μέσα σε ένα μπολ ζυμώνουμε
όλα τα υλικά μέχρι να γίνουν ένα λείο μείγμα. Αν γίνει σφιχτό βάζουμε
λίγο γάλα ακόμη, ενώ αν γίνει αραιό προσθέτουμε λίγο κακάο. Τυλίγουμε το
μείγμα σε ρολό μέσα σε διαφανή μεμβράνη, ή το βάζουμε σε μακρόστενη
φόρμα.
Το βάζουμε στο ψυγείο για 5-6 ώρες. Λίγο πριν βγάλουμε το
ρολό μας από το ψυγείο λιώνουμε την κουβερτούρα σε μπεν μαρί (μπορούμε
να λιώσουμε μισή ποσότητα κουβερτούρας και μισή ποσότητα λευκής
σοκολάτας σε διαφορετικά κατσαρολάκια). Κόβουμε φέτες πάχους ενός μικρού
δαχτύλου και βουτάμε στην λιωμένη κουβερτούρα κάθε φέτα κρατώντας τη με
δύο πηρούνια.
Βάζουμε τις καριόκες μας σε πιατέλα με αλουμινόχαρτο,
πασπαλίζουμε με τρούφα και ξανά τοποθετούμε στο ψυγείο. Μόλις παγώσουν
τα τυλίγουμε σε αλουμινόχαρτο. Καλή επιτυχία!